mijn account
KIES EEN DATUM:
veel gestelde vragen

Hoe kan ik kaarten bestellen?
Dit gaat via onze website www.haarlemmerhouttheater.nl Hier kunt u uw toegangskaarten reserveren en per Ideal betalen. Het komt voor dat het gezelschap zelf de kaartverkoop verzorgd. In dat geval staat er een link bij de desbetreffende voorstelling naar de kaartverkoop van het gezelschap.

Moet ik altijd per Ideal betalen?
Ja, bestellingen via de site worden direct per Ideal afgerekend. U bent dan verzekerd van uw zitplaats. Na een succesvolle transactie ontvangt u een bevestiging per mail.

Wat als ik geen bevestiging per mail heb ontvangen?
Dan is er waarschijnlijk iets ‚misgegaan’ met de betaling. De toegangskaarten zijn dan niet gereserveerd. De door u gekozen zitplaatsen vallen na 60 minuten vrij voor de verkoop. Dit kan gebeuren doordat er bijvoorbeeld een storing is bij een bank. Wij vragen u het later nog eens te proberen. 

In sommige gevallen ontvangt u geen bevestigingsmail omdat u per abuis een foutief mailadres hebt ingevoerd. Check daarom voor de zekerheid de juistheid van uw mailadres. Wilt u zeker zijn of u hebt geboekt, stuur dan even een mail of check uw bankafschrift.

Ik heb geen Internet en of internetbankieren, kan ik dan wel kaarten bestellen?
Ja, dat kan. U kunt een mail sturen naar info@haarlemmerhouttheater.nl Geeft u hierbij aan naar welke voorstelling of film u wilt gaan en met hoeveel personen. Tevens vragen wij uw adres - en contactgegevens. Mits de voorstelling niet is uitverkocht, kiezen wij uw zitplaats in de zaal. U ontvangt een bevestiging als de reservering is gelukt. Uw kaarten kunt u tenminste 20 minuten voor aanvang ophalen en betalen aan de theaterkassa.

Wat als ik een extra zitplaats/kaart wil bestellen?
Ook hier kunt u gebruik maken van onze website en zelf een zitplaats kiezen. Vervolgens betaalt u per Ideal en de zitplaats is bevestigd. Mocht dit niet lukken, dan kunt u mailen naar info@haarlemmerhouttheater.nl. Wij nemen dan contact met u op.

Krijg ik mijn geld terug als ik ziek ben of anderszins niet naar de voorstelling kan komen?
Nee, er vindt geen restitutie plaats. Wij hanteren de algemene voorwaarden van de Vereniging Schouwburg en Concertgebouwdirecties, welke is terug te lezen op onze site. Restitutie is niet van toepassing.

Hoe laat moet ik mijn kaartjes ophalen?
De kassa is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling. Wij vragen de bezoekers vriendelijk de kaartjes uiterlijk 10 minuten voor aanvang bij ons op te halen. Kaarten die gereserveerd zijn, maar nog niet betaald, moeten uiterlijk 20 minuten voor aanvang zijn opgehaald. Erna kunnen wij deze kaarten weer verkopen.

Kan ik iets drinken voor aanvang van de voorstelling?
Ja, onze theaterfoyer is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling. Na afloop bent u ook van harte welkom in onze foyer.

Is het theater toegankelijk voor minder validen?
Jazeker. Onze foyer en theaterzaal zijn toegankelijk voor minder validen. Ook beschikt het theater over een apart minder validen toilet. Wel vragen wij u vriendelijk contact op te nemen met het gezelschap of ons theater als u ons wil komen bezoeken, aangezien het aantal minder validen plaatsen (door de oplopende tribune) beperkt is.