veel gestelde vragen

Hoe kan ik kaarten bestellen?
Dit kan via onze website www.haarlemmerhouttheater.nl Hier kunt u uw toegangskaarten reserveren en per Ideal betalen. 

Kan ik online alleen per Ideal betalen?
Ja, bestellingen via de site worden direct per Ideal afgerekend. U bent dan verzekerd van uw zitplaats. Na een succesvolle transactie ontvangt u een bevestiging per mail.

Wat als ik geen bevestiging per mail heb ontvangen?
In de meeste gevallen ontvangt u geen bevestigingsmail omdat u per abuis een foutief mailadres hebt ingevoerd of de mail in uw spambox terecht komt. Check daarom voor de zekerheid de juistheid van uw mailadres en of uw spambox. Wilt u zeker zijn of u hebt geboekt, stuur dan even een mail of check uw bankafschrift.

Ook is het mogelijk dat er iets is ‚misgegaan’ met de betaling. De toegangskaarten zijn dan niet gereserveerd. De door u gekozen zitplaatsen vallen na 60 minuten vrij voor de verkoop. Dit kan gebeuren doordat er bijvoorbeeld een storing is bij een bank. Wij vragen u het later nog eens te proberen. 

Ik beschik niet over internetbankieren. Kan ik dan wel kaarten bestellen?
Ja, dit is mogelijk. U kunt een mail sturen naar info@haarlemmerhouttheater.nl Geeft u hierbij aan naar welke voorstelling u wilt gaan en met hoeveel personen. Tevens vragen wij uw adres - en contactgegevens. Mits de voorstelling niet is uitverkocht, kiezen wij uw zitplaats in de zaal. U ontvangt een bevestiging per mail. Uw kaarten kunt u tenminste 20 minuten voor aanvang ophalen en betalen aan de theaterkassa.

Kan ik pinnen aan de theaterkassa?
Jazeker, wij beschikken over een pinapparaat. Wij geven de voorkeur aan een pinbetaling boven contant.

Krijg ik mijn geld terug als ik ziek ben of anderszins niet naar de voorstelling kan komen?
Nee, er vindt geen restitutie plaats. Wij hanteren de algemene voorwaarden van de Vereniging Schouwburg en Concertgebouwdirecties, welke is terug te lezen op onze site.

Hoe laat kan ik mijn kaartjes ophalen?
De kassa is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling. Wij vragen de bezoekers vriendelijk de kaartjes uiterlijk 10 minuten voor aanvang bij ons op te halen. Kaarten die gereserveerd zijn, maar nog niet betaald, moeten uiterlijk 20 minuten voor aanvang zijn opgehaald. Erna kunnen wij deze kaarten weer verkopen.

Kan ik (gratis) parkeren in de buurt van het theater?
Jazeker, er is ruime gratis parkeergelegenheid in de directe nabijheid van het theater. In de meeste gevallen is er voldoende parkeerruimte beschikbaar. Houd u bij een matineevoorstelling in het weekend rekening met beperktere parkeerruimte in verband met het weekendvoetbal.

Kan ik iets drinken voor aanvang van de voorstelling?
Jazeker, onze theaterfoyer is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling. Na afloop bent u ook van harte welkom in onze foyer.

Is het theater toegankelijk voor minder validen?
Jazeker. Onze foyer en theaterzaal zijn toegankelijk voor minder validen. Ook beschikt het theater over een apart minder validen toilet. Wel vragen wij u vriendelijk contact op te nemen met het gezelschap of ons theater als u ons wil komen bezoeken, aangezien het aantal minder validen plaatsen (door de oplopende tribune) beperkt is.